کبوتر مسابقه ای بلژیکی با رکورد قیمت 1.9 میلیون دلار روبرو شد

بروکسل: یک خریدار چینی ناشناس روز یکشنبه یک رکورد جهانی 1.6 میلیون یورو (1.9 میلیون دلار) برای یک زن پرداخت کرد کبوتر خانه دار نامیده می شود کیم جدید، حراج کنندگان آنلاین Pigeon Paradise (PIPA) گفتند.
طبق گفته PIPA ، این فروش 1.25 میلیون یورو سال گذشته برای کبوتر نر Armando پرداخت شد.
نیو کیم ، یک بچه دو گوش پرآوازه از یک اتاق زیر شیروانی مشهور آنتورپ ، فقط 200 یورو به حراج گذاشته شد.
نیکولاس گیزلبرشت ، رئیس PIPA گفت: “من معتقدم که این یک رکورد جهانی است ، هرگز فروش رسمی مستند با چنین قیمتی انجام نشده است.”
“فکر نمی کردم بتوانیم به آن مقدار برسیم.”
وی افزود ، خریدار که نامش فاش نشده است ، “احتمالاً خواهان پرورش او خواهد بود”.
نیو کیم در مسابقات برگزار شده در Châteauroux و Argenton-sur-Creuse فرانسه ، تاج 2018 را به عنوان “Ace Pigeon Grand National Middle Middle” به دست آورد.
طی سال های اخیر پرندگان برتر اروپا شهرت جهانی پیدا کرده اند ، به ویژه در چین مسابقه کبوتر می تواند برنده های بزرگی ایجاد کند.
خریداران ثروتمند کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا قیمت پرندگان قهرمان را به دلیل توانایی غریزی آنها برای پرواز صدها کیلومتر (مایل) مجبور کرده و هنوز راه بازگشت به خانه خود را پیدا کرده اند.
خیال پردازی کبوتر ریشه در زندگی بلژیکی و هلندی با رواج سنتی به شمال فرانسه دارد.
این ورزش رو به زوال بود تا زمانی که حراج ها قیمت های جدی را برای قهرمانان احتمالی و برندگان اثبات شده نشان نمی دادند.
Gyselbrecht گفت بلژیک به تنهایی 20،000 پرورش دهنده برای پرندگان مسابقه ای که قرار است در مسابقات بزرگ شرکت کنند ، به حساب می آید.
کیم جدید توسط پدر و پسر گاستون آموزش دیده و کورت ون ده ووور در زیر شیروانی کلاس جهانی آنها در Berlaar ، نزدیک آنتورپ. آنها روز یکشنبه کل “مجموعه” کبوترهای خود را فروختند.