کره جنوبی با افزایش موارد ویروس کرونا ، میلیون ها دوز واکسن را خریداری می کند

سئول: کره جنوبی روز سه شنبه گفت که قرارداد تهیه واکسن ویروس کرونا برای 44 میلیون نفر در سال آینده را امضا کرده است ، زیرا این کشور با موجی از عفونت ها مبارزه می کند که به گفته مقامات می تواند سیستم پزشکی آن را تحت فشار قرار دهد.
وزیر بهداشت ، پارک نئونگ هو ، در جلسه توجیهی گفت که دولت ترتیب داده است كه هر كدام 20 میلیون دوز از AstraZeneca Plc ، Pfizer Inc و Moderna Inc و 4 میلیون دوز دیگر از Johnson & Johnson’s Janssen بخرند. .
وی افزود: دوزهای اضافی برای 10 میلیون نفر از طریق پروژه جهانی واکسن سازمان بهداشت جهانی ، معروف به کوواکس تهیه می شود.
وی گفت: “ما در ابتدا برنامه ایمن سازی واكسن برای 30 میلیون نفر را داشتیم اما تصمیم به خرید بیشتر گرفتیم ، زیرا عدم اطمینان در مورد موفقیت نامزدهای واكسن وجود دارد و رقابت برای خریدهای اولیه بین كشورها شدید است.”
ارسال واکسن حداکثر تا ماه مارس آغاز می شود ، اما مقامات نحوه اطمینان از ایمنی را برای چندین ماه در سایر کشورها مشاهده می کنند. واکسیناسیون گسترده احتمالاً از نیمه دوم سال آینده آغاز می شود.
پارک گفت ، با وجود افزایش فعلی موارد ، موفقیت نسبی کره جنوبی در سرکوب امواج قبلی باعث شد که دولت نیازی به تزریق واکسن نداشته باشد.
وی گفت: “ما بدون نیاز به اطمینان از تأیید خطرات واکسن ، نیازی به شروع سریع واکسیناسیون نمی بینیم.”
اولین واکسن ها احتمالاً به کارگران پزشکی ، افراد مسن و افراد آسیب پذیر پزشکی و مددکاران اجتماعی تعلق می گیرد.
موج آلودگی ها
آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره از نیمه شب دوشنبه 594 مورد ویروس کرونا ویروس جدید گزارش داده است که مجموع این کشور را با 3855 مورد ، با 552 مورد مرگ و میر افزایش داده است.
برخلاف دو موج قبلی عفونت کره جنوبی ، که عمدتاً حول تعدادی از امکانات یا رویدادها متمرکز شده بودند ، موج جدید توسط خوشه های کوچکتر و با سختی ردیابی در پایتخت پرجمعیت سئول و اطراف آن هدایت می شود.
معاون وزیر بهداشت کانگ دوتائه گفت که دولت نتوانسته است منشا 26 26٪ از کل موارد را پیدا کند و نرخ مثبت در طی یک ماه تقریباً چهار برابر افزایش یافته و به حدود 4٪ رسیده است.
کانگ در جلسه مقامات بهداشت مطابق متن وزارت بهداشت گفت: “اگر فاصله اجتماعی به درستی اجرا نشود ، شیوع در منطقه بزرگ سئول منجر به انتقال بیشتر در سراسر کشور خواهد شد.”
مقامات بهداشتی پیش بینی کردند که موارد روزانه در این هفته بین 550 تا 750 باشد و احتمالاً در هفته آینده به 900 مورد برسد.
اگر چنین پیش بینی هایی دقیق باشد ، کانگ گفت که ممکن است سیستم بهداشتی کشور سقوط کند.
وی گفت: “می تواند وضعیت خطرناکی وجود داشته باشد که نه تنها درمان بیماران COVID-19 بلکه ارائه خدمات پزشکی ضروری نیز دشوار باشد.”
مون جائه این ، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه خواستار گسترش آزمایش ویروس کرونا و ردیابی دقیق تر شد ، زیرا علیرغم اعمال اقدامات محدودکننده فاصله اجتماعی ، عفونت ها همچنان در حال افزایش هستند.
پارک گفت ، سئول در حال حاضر در حال مذاکره برای خرید واکسن از روسیه یا چین نیست.