کوهنوردان هندی بالجیت و آرجون از کوه آناپورنا در نپال نجات یافتند | اخبار هند

کاتماندو: دو هندی، زن کوهنورد برجسته بالجیت کائور و جوانترین هندی که قله اورست را در سال 2010 صعود کرده است، آرجون واجپاییسازمان دهندگان اکسپدیشن گفتند که روز سه شنبه از کوه آناپورنا در نپال نجات یافتند.
کائور 27 ساله که بدون استفاده از اکسیژن تکمیلی به دهمین قله مرتفع جهان صعود کرد، روز دوشنبه هنگام پایین آمدن از نقطه قله در نزدیکی کمپ IV ناپدید شد. پس از اینکه یک تیم جستجوی هوایی او را در بالای کمپ IV، رئیس در Pioneer Adventure پیدا کرد، از ارتفاع 7363 متری نجات یافت. پاسنگ شرپابه نقل از روزنامه هیمالیا تایمز. “او از سرمازدگی رنج می برد” شرپا گفت.
Kaur برای درمان در بیمارستان CIWEC در کاتماندو بستری شده است. Kaur در حال نزول به تنهایی به سمت کمپ IV دیده شد. این گزارش می افزاید که کوه نورد زن پیشرو هندی که در زیر نقطه قله تنها مانده بود، تا صبح امروز از تماس رادیویی خارج شد.
ماموریت جستجوی هوایی صبح روز سه‌شنبه تنها پس از ارسال سیگنال رادیویی برای درخواست «کمک فوری» آغاز شد. او به همراه دو راهنمای شرپا در حوالی ساعت 17:15 روز دوشنبه از کوه آناپورنا صعود کرد. حداقل سه هلیکوپتر برای ردیابی او بسیج شدند.
در ماه مه سال گذشته، Kaur، از هیماچال پرادش، مقیاس شد کوه لوتسه و اولین کوهنورد هندی شد که چهار قله 8000 متری را در یک فصل صعود کرد.
مدیر اکسپدیشن Seven Summit Trek، آرجون واجپایی از ارتفاع 6800 متری نجات یافت. چاوانگ داوا شرپا گفت. مدیر بخش گردشگری گفت: او مجروح شده است یوبراج خطی‌وادا در روزنامه کاتماندو پست نقل شده است. واجپایی 29 ساله پس از انتقال با هواپیما به کاتماندو برای درمان در بیمارستان هامس بستری شد.