گرتا تونبرگ به قول خودش ترامپ را مسخره می کند

واشنگتن: در میان تنش های مداوم بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گرتا تونبرگ ، فعال محیط زیست سوئدی رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ را به قول خودش در انتقام نهایی رسانه های اجتماعی.
در پاسخ به توییت “توقف شمارش” از سوی ترامپ ، جوان 17 ساله روز پنجشنبه در بستر وبلاگ نویسی گفت: “خیلی مسخره است. دونالد باید روی مشکل کنترل خشم خود کار کند ، سپس به یک فیلم خوب قدیمی و قدیمی برود دوست! لرز ، دونالد ، لرز. ”

توییت تونبرگ کپی دقیق آن بود که ترامپ در دسامبر 2019 با انتقاد از تصمیم مجله تایم برای نامگذاری خود به عنوان “شخص سال” منتشر کرد.
رئیس جمهور در 12 دسامبر 2019 در توییت خود نوشت: “خیلی مسخره است. گرتا باید روی مشکل مدیریت خشم خود کار کند ، سپس با یک دوست به یک فیلم خوب قدیمی برود! Chill Greta، Chill!”

چند ساعت پس از ارسال ، توئیت این فعال نوجوان بیش از 1 میلیون پسند و نزدیک به 300000 بازتوییت به دست آورده است.
این تحول در حالی رخ داده است که رئیس جمهور ترامپ ادعاهای گسترده و بحث برانگیزی درباره تقلب در رای دهندگان در انتخابات روز سه شنبه مطرح کرده است.
رئیس جمهور اوایل روز پنجشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: “اگر آرای قانونی را بشمارید ، من به راحتی پیروز می شوم” ، با اشاره به اینکه برخی از آراots پستی ، که شمارش آنها سعی داشت جلوی آنها را بگیرد غیرقانونی است.
“اگر آرای غیرقانونی را بشمارید ، آنها می توانند سعی كنند انتخابات را از ما بدزدند. اگر آرا the دیررس را بشمارید ، ما بسیار قوی به آنها رجوع می كنیم ، اما آرا late بسیاری دیر رسید.
وی اظهار داشت: “این موردی است كه آنها سعی می كنند یك انتخابات را بدزدند و سعی در تقلب در انتخابات را دارند.”
ادعاهای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات باعث محکومیت فوری رسانه ها شد ، تقریباً همه آن را “نادرست” و سیاستمداران احزاب جمهوری خواه و دموکرات دانستند.
شبکه های اصلی تلویزیون ، ABC ، ​​CBS و NBC، پخش سخنرانی خود را در نیمه راه متوقف کرد.
در همین حال ، رقیب دموکرات او جو بایدن گفت: “هر رأی باید شمرده شود و این همان چیزی است که اکنون در جریان است. و چنین باید باشد. دموکراسی گاهی کثیف است ، بنابراین گاهی اوقات به کمی صبر نیاز دارد.”
در حالی که نیویورک تایمز و CBS به بایدن 253 رأی دانشکده انتخاباتی دادند ، آسوشیتدپرس و فاکس نیوز 264 رأی و ترامپ 214 رأی به وی دادند ، هر دو پیش بینی ریاست جمهوری را در دسترس بایدن قرار دادند.