گریگوری میکس: گریگوری میکس نماینده مجلس ، به عنوان اولین رئیس امور خارجه کاخ سیاه انتخاب شد | اخبار جهان

واشنگتن: کنگره دموکرات گریگوری میکس، از حامیان سرسخت روابط هند و ایالات متحده ، روز پنجشنبه به عنوان رئیس بعدی کمیته قدرتمند امور خارجه مجلس نمایندگان انتخاب شد و اولین آفریقایی-آمریکایی به ریاست کمیته کنگره تبدیل شد که نقشی تأثیرگذار در شکل گیری سیاست خارجی آمریکا
میکس ، 67 ساله ، در یازدهمین کنگره سال آینده جایگزین الیوت انگل ، نماینده کمونیست نماینده دموکرات نیویورکر ، به عنوان رئیس کمیته امور خارجه مجلس خواهد شد.
میکس ، که ادای احترام گل در مجسمه مهاتما گاندی در Gandhi Plaza در تاریخ 2 اکتبر ، همچنین یکی از اعضای قدرتمند انجمن های سیاه است.
“کمیته تحت کنگره بعدی ریاست یک تغییر تاریخی در سیاست خارجی ایالات متحده را بر عهده خواهد داشت ، و هیچ کمبودی در پیش روی ما نیست. نه تنها نیاز به تعامل مجدد با جهانی داریم که فقدان برجسته رهبری جهانی ایالات متحده را احساس کرده است ، بلکه باید در رویکردهای سنتی سیاست خارجی نیز تجدید نظر کنیم. ”
“این بازگشت به حالت عادی نیست ، بلکه یک جهش به سمت یک روش جدید برای تجارت است. ما دامنه خود را گسترش خواهیم داد و به بخشهایی از جهان که در طول تاریخ نادیده گرفته ایم ، دسترسی خواهیم داشت.
“ما به عنوان شریک متحدان اروپایی خود باز خواهیم گشت ، اما همچنین باید روابط چندجانبه جدیدی را در نیمکره غربی و آفریقا ایجاد کنیم. ما فقط می توانیم با کمک دوستان همفکر چالش های سیستمی ناشی از مسکو و پکن را برطرف کنیم.” نماینده کنگره گفت.
وی گفت که دولت جدید برای پیوستن مجدد به JCPOA و WHO و ایجاد ائتلاف های جدید برای مقابله با بحران وجودی تغییرات آب و هوایی و تهدیدهای جدید تلاش خواهد کرد.
JCPOA یا برنامه اقدام جامع مشترک ، که به عنوان توافق هسته ای ایران شناخته می شود ، در دوران اوباما امضا شد. جانشین او دونالد ترامپ از JCPOA کناره گیری کرد.
“در ادامه تلاش برای مبارزه برای حقوق بشر در سراسر جهان ، ما باید مثالی فروتنانه با وزن اعتبار اخلاقی ایالات متحده را پیش ببریم. ما باید مرجع قانون اساسی کنگره را پس بگیریم ، دامنه AUMF هایی را که برای همیشه مبهم بوده است ، سخت تر کنیم. جنگها ، “او گفت.
اوایل روز چهارشنبه ، در یک تعامل مجازی با گروهی از برجسته هندی-آمریکایی ، میکس گفت که او از یک رابطه قوی تر با هند حمایت می کند ، زیرا وی تأکید کرد که بیشتر واکسن های COVID-19 از هند خواهد آمد.
میکس گفت که ادامه کار با دوستانی مانند هند برای یک رابطه قوی تر مهم است.
وی همچنین سهم هندی-آمریکایی ها در این کشور و نقشی را که آنها در تحکیم پیوند بین هر دو کشور دموکراتیک ایفا کردند ، شناخت.
میکس گفت که او تحت تأثیر نقش مهاتما گاندی در شکل دادن یک جهان کثرت از آفریقای جنوبی و تأثیری که بر او و آرمانش ، مارتین لوتر کینگ داشت.
انگل ، نماینده مجلس ، با تبریک انتخاب میکس به عنوان رئیس بعدی کمیته امور خارجه ، گفت که جانشین وی شناخت عمیقی از مسائل سیاست خارجی ، تعهد عمیق خود به سیاست خارجی آمریکا ریشه در ارزشها و درک وی از اهمیت کنگره دارد. نقش در این امور
وی گفت که مجمع نمایندگان دموکرات رئیس منتخب میکس را به عنوان بهترین رهبر انتخاب کرد تا برای اولویت های اعضای خود ایستادگی کند.
نماینده مجلس مایکل مک کول، رهبر جمهوری خواهان در کمیته امور خارجه مجلس ، گفت که میکس از دانش و تجربه سیاست خارجی گسترده برخوردار است.
“ما در مورد بسیاری از موضوعات مهم در کمیته با هم کار کرده ایم. من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک وی و ادامه سنت دو جانبه بودن کمیته به نمایندگی از مردم آمریکا هستم. ”