یک مقام دوره اوباما می گوید که بایدن همکاری های دفاعی و امنیتی خود را با هند اولویت خواهد داد

واشنگتن: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، یکی از هواداران اولیه روابط هند و آمریکا بود و دولت او به اولویت های همکاری دفاعی و امنیتی با دهلی نو ادامه خواهد داد ، یک منطقه مهم که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، یک مقام ارشد پیشرفت کرده است. از دولت دوره باراک اوباما گفته است.
رسانه های ایالات متحده بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پیش بینی کرده اند. با این وجود ، ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، وعده داده است که در چندین ایالت مهم میدان جنگ نبردهای قانونی را قبول کند ، شکست را قبول نمی کند. حدس و گمان های زیادی در مورد نحوه شکل گیری روابط هند و آمریکا در زمان حضور بایدن در کاخ سفید وجود دارد.
“بر اساس اولویت های بیان شده توسط رئیس جمهور منتخب بایدن ، من پیش بینی می کنم که دولت بایدن-هریس همچنان به اولویت بالایی در روابط دفاعی و امنیتی با هند ، منطقه اصلی که در دولت ترامپ پیشرفت کرده است ، ادامه خواهد داد.” آلیسا آیرس یکی از اعضای ارشد هند ، پاکستان و جنوب آسیا در شورای روابط خارجی (CFR) گفت.
آیرس نویسنده کتاب “زمان ما فرا رسیده است: هند چگونه جایگاه خود را در جهان باز می کند” ، از سال 2010 تا 2013 به عنوان معاون دستیار وزیر خارجه در آسیای جنوبی خدمت کرده بود.
بایدن ، معاون پیشین رئیس جمهور ، از طرفداران اولیه روابط ایالات متحده و هند بود ، و افزود كه رئیس جمهور منتخب ، 15 سال پیش ، ایالات متحده و هند را “دو كشور نزدیك جهان” می دانست.
آیرس یادآوری کرد که بایدن حتی در کنگره از توافق هسته ای و هسته ای با هند حمایت کرده بود.
وب سایت مبارزات انتخاباتی بایدن در مورد مشارکت با هند برای حمایت از نظم بین المللی مبتنی بر قوانین در منطقه هند و اقیانوس آرام صحبت می کند.
آیرس گفت ، اولویت های جهانی بایدن در مبارزه با ویروس کرونا و مقابله با تغییرات آب و هوایی همکاری نزدیک با هند را ضروری می کند.
“من توجه زیادی در رسانه های هند به این س ofال که آیا بایدن رئیس جمهور منتخب هند را در مورد دموکراسی و حقوق بشر انتقاد می کند ، دیده ام – وی اظهار داشت که نگران است و با توجه به دهه ها تجربه دیپلماتیک خود آیرس در پاسخ به یک سوال گفت:
آیرس انتظار دارد که در دوران دولت بایدن همکاری های مشترک با انرژی پاک و آب و هوایی به همان شکلی که در دوره باراک اوباما اتفاق افتاده بود ، تبدیل شود.
“ما می توانیم اثرات فاجعه بار تغییر اقلیم را پیش از خود ببینیم. کشور ما در آتش سوزی است و سواحل ما به طور منظم توسط طوفان ها برخورد می کنند ، در حالی که هند با سیل ، خشکسالی و حوادث شدید آب و هوایی مبارزه می کند ؛ و ما نمی توانیم این مسئله را بدون افزایش چشمگیر انرژی پاک حل کنیم. ،” او گفت.
آیرس گفت: “هند به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه انرژی خورشیدی ظهور کرده است و تمایل ما به تجدید همکاری در این زمینه (که) دولت ترامپ کنار گذاشته است ، به نفع همه ما خواهد بود.”
آیرس که در ابتدا به عنوان یک مورخ فرهنگی آموزش دیده بود ، تحقیقاتی را در زمینه ژئوپلیتیک هند و پاکستان انجام داده است.
قبل از خدمت در دولت اوباما ، آیرس مدیر عامل هند و آسیای جنوبی در McLarty Associates ، یک شرکت مشاوره استراتژیک بین المللی مستقر در واشنگتن ، از 2008 تا 2010 بود.
وی از سال 2007 تا 2008 به عنوان دستیار ویژه معاون امور خارجه امور سیاسی به عنوان عضو امور بین الملل CFR خدمت کرد.
پیش از این او در بخش غیرانتفاعی در مرکز مطالعات پیشرفته هند و دانشگاه آسیا در نیویورک کار می کرد.