58 سال پس از مرگ، جسد جانباز به آمریکا منتقل شد | اخبار هند

58 سال پس از مرگ، جسد جانباز به آمریکا منتقل شد |  اخبار هند
58 سال پس از مرگ، جسد جانباز به آمریکا منتقل شد |  اخبار هند

کلکته: بقایای یک افسر برجسته آمریکایی، سرلشکر هری کلینبک پیکتکه در هر دو جنگ جهانی اول و دوم جنگید (او در پرل هاربر بود که ژاپنی ها حمله کردند)، روز دوشنبه برای تدفین مجدد در گورستان ملی آرلینگتون در ویرجینیا از محل استراحت قبلی خود در قبرستان سینگتوم در جاده Lebong Cart به خانه ایالات متحده منتقل شدند. ، دارجلینگ.
پیکت در 19 مارس 1965 بر اثر نارسایی قلبی در دارجلینگ در حالی که در یک سفر دور دنیا بود درگذشت و در قبرستانی به خاک سپرده شد که قبر بسیاری را در خود جای داده است. انگلیسی هااز جمله کاشف دارجلینگ، سپهبد جورج دبلیو آیلمر لوید، و زبان شناس مجارستانی ساندور کسوما د کوروس.
جسد این افسر تزئین شده در ماه مارس پس از اینکه واحد خدمات شهروندان آمریکایی (ACS) سرکنسولگری ایالات متحده، کلکته، تأییدیه های لازم را از اداره امور خانه و تپه دولت بنگال غربی دریافت کرد، نبش قبر شد. دبیر ویژه دپارتمان BP Gopalika به TOI گفت: «ما گواهی عدم اعتراض را صادر کردیم که برای نبش قبر و دیگری برای بازگرداندن بقایای اجساد مورد نیاز بود.
پیش از این مذاکرات بین سفارت آمریکا و … وزارت امور خارجه منجر به صدور مجوز از دولت هند شده بود.
“این هفته، بیش از 50 سال پس از درگذشت او، سرلشکر هری کلینبک پیکت کهنه کار جنگ جهانی اول و دوم، برای دفن مجدد در گورستان ملی آرلینگتون به خانه بازگشت و به خانه خود در ایالات متحده بازگشت. اریک گارستی، سفیر ایالات متحده در هند در توئیتی نوشت: در بنگال غربی و دارجلینگ مراقبت و حمایت خود را گسترش دادند.
سرلشکر پیکت در سال 1913 به نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده اعزام شد و به یکی از معدود آمریکایی هایی تبدیل شد که در هر دو جنگ جهانی با تمایز خدمت کرد.