7- تراتل را تا مینیمم آن پایین بیاورید

تراتل بادی قطعه ای استکه که دریچه گاز درون آن قرار دارد و سیم گاز هم به آن وصل می شود. موتور هیدرولیکی انرژی هیدرولیکی را از سیال حامل انرژی دریافت کرده و آن را به انرژی مکانیکی به منظور انجام کار تبدیل می کند. برای شروع کار باید استیک سمت چپ را به سمت پایین فشار دهید تا تراتل شروع به کار کند قبل از اینکه رادیو کنترل را روشن کنید این کار را انجام بدهید. این نوع موتورها در سیستمهای هیدرولیک با فشار نسبتا کم مورد استفاده قرار می گیرند. موتور هیدرولیکی یک عملگر مکانیکی است که فشار هیدرولیکی و جریان را به گشتاور و جابجایی زاویه ای (چرخشی) تبدیل می نماید. تیم ما نمایندگی پخش و تعمیر هیدروموتور پیستونی در ایران هیدروموتور پیستونی استافا را دارد و این افتخار ما می باشد که در تمامی حوضه های هیدروموتور می توانیم خدمت رسانی کنیم و تمامی مشکلات پیش رو در این حوضه را برطرف کنیم برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در تماس یاشد. البته نوع چینی این هیدروموتور ها نیز در بازار موجود است که از لحاظ کیفیت نه در حد اینترموت اصل ایتالیا اما در حد خوب و قابل قبولی قرار دارد و از لحاظ قیمت بسیار پایین تر از اصل آن است لذا در صنعت ایران بیشتر از نمونه چینی آن استفاده می گردد قطعات یدکی هیدروموتور پیستونی نیز موجود است لذا تعمیر و نگهداری آن میسر است.

مکانیزم و ساختمان داخلی این مدل، مشابه به پمپ های دنده ای هیدروموتور پیستونی استافا بوده و سرعت دورانی این نوع پمپ ها بستگی مستقیم به مقدار حجم ورودی سیال دارد و با تغییر و تحول در مقدار این جریان، سرعت آن عوض می شود . در تمام ماشین هایی که در آنها نیاز به حرکت چرخشی است نیاز به هیدروموتور احساس می شود. کارایی این نوع تا حد بسیار متعددی شبیه پمپ های پره ای هیدروموتور پیستونی استافا میباشد هیدروموتور پیستونی که صفحه ای حاوی چند شیار (با دقت به نوع پیاده سازی تولید کننده تعداد شیارها مشخص و معلوم میگردد) که درون هر شیار تیغه هایی (vanes) که در پشت آنها فنرهایی جهت هدایت تیغه ها مدام به جهت بیرون به شکل بیرون از راس، درون محفظه ای نصب شده می باشد، است. این مکانیزم در واقع کورس حرکت هر پیستون را تغییر می دهد. هیدروموتور پیستونی ، هیدروموتور پیستونی اینترموت کاربرد های متعددی دارند که یکی از انواع آن هیدروموتور حرکت است که در ادامه انواع و عملکرد این موتور هیدرولیکی هیدروموتور پیستونی محوری را مورد بررسی قرار می دهیم.

این کار باعث میشود تا این چرخه دریافت گازهای خروجی و تبدیل آن به هوای ورودی، هیچ اتلاف نیرویی نداشته باشد و افزایش شتاب با راندمان بالایی انجام گیرد. منظور از تعویض بخشی مکانهایی از لیفتراک خواهد بود که میتوان به راحتی آنها را جا به جا کرد و در اصل کار تعویض را انجام داد. 8.مدار کمکي جريان هوا: اين قطعه وظيفه بالا بردن دور آرام در زمان سرد بودن موتور را بر عهده دارد. میانگین مصرف در 100 کیلومتر:9لیتر موتور مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتیک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) تعداد سيلندر 4 سيلندر خطي تعداد سوپاپها 8 16 حجم موتور 1400cc 1360cc 1587cc نسبت تراکم 10.2/1 10.5 قدرت موتور 75 Hp at 5500 rpm 110 Hp at 5500 rpm حداکثر گشتاور 118 Nm در 3400 دور در دقيقه 142 Nm در 4000 دور در دقيقه سیستم انژکتوری چند نقطه اي با پاشش الكترونيكي سوخت بنزين بدون سرب سيستم احتراق احتراق داخلي (جرقه اي) استاندارد حد آلايندگي یورو 4 یورو 3 سيستم سوخت انژكتوري کارآیی مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) حداكثر سرعت 170 km/h 190 km/h شتاب صفرتا 100كيلومتر 14/1 s 9/6 s 11/4 s مصرف سوخت مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) ميانگين مصرف خارج شهر 4/5 5.5 (Lit/100 km) 5.1 (Lit/100 km) 5.5 (Lit/100 km) ميانگين مصرف داخل شهر 9.4 (Lit/100km) 8.6 (Lit/100 km) 9.9 (Lit/100 km) ميانگين مصرف تركيبي 9/6 7 (Lit/100km) 6.4 (Lit/100 km) 7.1 (Lit/100 km) حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن با وجود مبدل كاتاليزوري حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن Euro II سيستم انتقال قدرت مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) گيربكس (جعبه دنده ) (دستي) MA5N (دستي) AL4 كلاچ تك صفحه اي خشك – مكانيكي هيدروليكي و الكترونيكي ديفرانسيل ديفرانسيل جلو ظرفيت ها مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) باك بنزين پلاستيکی(پلی اتيلن) 50 ليتر حجم فضاي صندوق عقب 245 Lit روغن موتور (با فيلتر ) 3/2 Lit روغن موتور بدون فيلتر 3 Lit روغن گيربكس و ديفرانسيل 2 Lit ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو 6 Lit روغن هيدروليك فرمان 1 Lit ترمزها مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) نوع ترمز ترمز هيدروليكي ، داراي بوستر خلائي نوع ترمز جلو ديسكي ديسكي با سيستم خنك كاري نوع ترمز عقب كاسه اي ديسكي توپر نوع ترمز ضد قفل ندارد 4 کانال با 4 سنسور – MK70 with EBD & EBA تجهيزات الكترونيكي مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) نوع وتوان باتري 6خانه اي (اسيد سرب) – 50آمپر ساعت ولتاژ 12ولت سيستم شارژ دينام دينام كلاس 7 كلاس 8 استارت كلاس 2 كلاس 3 واحد كنترل الكترونيكي S 2000 BOSCH وزن مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک) موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5) وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر وبدون تجهيزات اضافي 1025 Kg 1054 Kg 1096 Kg حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو 2365 Kg 2467 Kg 2504 Kg حداكثروزن مجاز با سرنشين 1450 Kg 1567 Kg حداكثر بار بر محور عقب 780 Kg 780 Kg حداكثر بار بر محور جلو 855 Kg تجهيزات موجود و يا قابل نصب به صورت سفارشي: گيربكس معمولي و يا اتوماتيك فرمان هيدروليك يا معمولي سيستم كاتاليست موتور جهت جلوگيري از آلودگي هوا (به صورت آبشن) كيسه هاي هواي ايمني براي راننده و سرنشين تنظيم صندلي راننده به طور عمودي سيستم ضد قفل ترمز ABS داراي سيستم BSI (مغز متفكر الكترونيكي) تنظيم چراغهاي جلو از داخل اتاق خودرو شيشه بالابر برقي كولر و كمربند ايمني براي كليه سرنشينان شناسايي سوئيچ خودرو به منظور جلوگيري از سرقت موتور ديزلي (به صورت آبشنال قابل نصب است) جايگاه ديفرانسيل : تك صفحه اي خشك با عملكرد مكانيكي تعليق جلو : مستقل از نوع مك فرسون با فنر پيچشي تعليق عقب : مستقل ، ميله پيچشي Shock absorber هيدروليك سيستم فرمان : هيدروليكي شعاع چرخشي : 9.85 m مشخصات تاير : راديال تیوپ لس جايگاه زاپاس : زير صندوق عقب 206 با گیربکس اتو ماتیک گیربکس 206 از نوع AL4بوده که 4دنده است که توسط یک ECUمستقل بصورت الکترونیکی کنترول میشود.روغن ترکیبی این گیربکس نیازی به تعویض نداره(البته بوسیله دیاگ میشه تشخیص داد که احتیاج به تعویض داره یا نه) و فقط هر از گاهی نیاز به بازدید داره.روی این سیستم رادیاتوری وجود داره که به کمک یک شیر برقی میتونه دمای روغن گیربکس رو تنظیم کنه.مثل دیگر گیربکسها واجد ترک کنورتور بوده و داخلش واجد 2سیستم انتقال قدرت دنده خورشیدی میباشد.این گیربکس واجد 3ترمز و 2کلاچ بوده و توسط 8سوپاپ برقی انهارو کنترل میکنه.

در هیدروموتور پیستونی یا رادیال ، هیدروموتور پیستونی اینترموت در راستای شعاع چیده می شوند نمایندگی هیدروموتور پیستونی به وسیله شاتون ، میل لنگ شفت باعث حرکت هیدروموتور می شوند. همانطور که دیدیم هر شمع دارای یک طول عمر خاص می باشد که پس از طی این مدت زمان باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. نیسان به دنبال این بوده که رانندگی با ایکس تریل تا حد ممکن ساده باشد، بنابراین قابلیت کنترل تعقیب مسیر در آن قرار داده تا بتواند در پیچ ها مسیر را به خوبی طی کند و یک سیستم تعلیق فعال هم دیده میشود که روی عملکرد دریچه تراتل به نحوی اثر میگذارد تا ماشین بتواند خیلی نرم از روی سرعتگیرها رد بشود. موتورهای پره ای به صورت متقارن طراحی می شوند تا بالانس هیدرولیکی مانع از ایجاد بار جانبی توسط شفت روی روتور گردند.در مدل چرخ دنده ای این محصول از حرکت چرخ دنده های درگیر با هم که یا به صورت داخلی و یا به صورت خارجی با یکدیگر درگیر هستند، هیدروموتور پیستونی برای تبدیل انرژی هیدرولیکی به مکانیکی استفاده می شود. همچنین در مطلبی درباره نحوه سفت کردن شمع خواندم چون برای مثال بر روی جعبه همین شمع Bosch نوشته شده که شمع با گشتاور 28 نیوتن متر سفت شود.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>