HC PoK ‘PM’ را به دلیل تحقیر رد صلاحیت می کند

اسلام آباد: در یک شکست بزرگ به تحریک انصاف پاکستان تحت رهبری عمران خان، یک هیئت کامل از “دادگاه عالی” در کشمیر تحت اشغال پاکستان روز سه شنبه سردار تنویر “نخست وزیر منطقه” را رد صلاحیت کرد. الیاس، از عضویت در مجلس قانونگذاری به دلیل تحقیر.
پس از صدور حکم، ایلاس از سمت خود منصرف شد و مجلس قانونگذاری باید مجلس جدیدی را انتخاب کند. او حق دارد از تصمیم خود در “دادگاه عالی” در PoK درخواست تجدید نظر کند.
در آخر هفته، الیاس، در یکی از نمایندگی‌های اسلام‌آباد، قوه قضاییه را به تأثیرگذاری بر عملکرد دولتش و مداخله در حوزه اجرایی از طریق اعطای حکم توقف متهم کرده بود.
روز دوشنبه، دادگاه اخطاریه هایی را به ایلاس ابلاغ کرده بود تا موضع خود را در خصوص «اظهارات تحقیرآمیز خود درباره قوه قضائیه برتر در سخنرانی هایش در جلسات عمومی» توضیح دهد.
در این اطلاعیه‌ها که از طریق منشی اصلی وی ارسال شد، از ایلاس خواسته شد تا روز سه‌شنبه به طور جداگانه در دادگاه عالی و دادگاه عالی حضور یابد.
ایلیا صبح در مقابل دادگاه عالی حاضر شد، جایی که یک نیمکت پر به رهبری عدالت صداقت حسین رجا، جلسه دادرسی را برگزار کرد. در جریان جلسات، سه کلیپ با حضور ایلاس پخش شد که در ادامه او گفت: «اگر حرف‌های من باعث آزار داوران شده، بی‌قید و شرط عذرخواهی می‌کنم. من خودم را در اختیار دادگاه می گذارم.»
دادگاه متعاقبا عذرخواهی او را رد کرد و او را تا قیام دادگاه محکوم کرد.
دادگاه در دستور کتبی خود گفت که از طریق رسانه های اجتماعی مطلع شده است که الیاس “به طور مستمر از اظهارات موهن علیه قوه قضاییه برتر استفاده می کند”.
در این دستور آمده است که الیاس به این اظهارات اعتراف کرده و همچنین در پاسخ به اطلاعیه صادره از ارائه «هر گونه اعتراض یا پاسخ دیگری» خودداری کرده است.
در این حکم آمده بود که از آنجایی که ایلاس “توسط دادگاه مجازات شده بود”، وی از عضویت در مجلس قانونگذاری و داشتن هر گونه منصب دولتی به مدت دو سال محروم شد.
ایلیا پس از رد صلاحیت، به «SC» منطقه رفت و در آنجا دوباره به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد. با این حال، “SC” جلسه را برای دو هفته به تعویق انداخت.
نظر در مورد توسعه، رهبر PTI فواد چودری گفت: احترام به تصمیم دادگاه ها ضروری است. وی با ابراز امیدواری از تسکین الیاس گفت: این کشور را نمی توان با تخریب سیستم قضایی اداره کرد. فواد همچنین گفت که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان باید از تصمیم دادگاه درس عبرت بگیرد.