Pfizer برنامه آزمایشی ایمن سازی Covid-19 را در چهار ایالت ایالات متحده آغاز می کند

Pfizer Inc روز دوشنبه گفت که در حال آغاز یک برنامه آزمایشی برای ایمن سازی Covid-19 در چهار ایالت ایالات متحده برای کمک به اصلاح طرح تحویل و استقرار نامزد واکسن خود است.
این داروساز آمریکایی گفت که به دلیل تفاوت در اندازه کلی ، تنوع جمعیت و زیرساخت های ایمن سازی و همچنین نیاز ایالت ها برای دسترسی به افراد در مناطق مختلف شهری و روستایی ، رود آیلند ، تگزاس ، نیومکزیکو و تنسی را برای برنامه انتخاب کرده است. تنظیمات.
فایزر در بیانیه ای گفت: “چهار ایالت موجود در این برنامه آزمایشی دوز واكسن زودتر از سایر ایالت ها را دریافت نخواهند كرد و همچنین هیچ تفاوت ملاحظه ای دریافت نخواهند كرد.”
Pfizer دوشنبه گذشته اطلاعات اولیه واکسن خود را که با شریک آلمانی BioNTech SE ساخته شده منتشر کرد که نشان می دهد بیش از 90٪ موثر است.
اوایل روز دوشنبه ، رقیب Moderna Inc گفت که واکسن آزمایشی آن 94.5٪ در جلوگیری از Covid-19 بر اساس داده های میان دوره ای از آزمایش مرحله آخر موثر است ، و امیدها را برای اینکه واکسن های ضد بیماری به زودی آماده استفاده می شوند افزایش می دهد.
هر دو واکسن Pfizer و Moderna از فناوری جدیدی به نام پیام رسان مصنوعی RNA برای فعال سازی سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس استفاده می کنند.
کارشناسان نگرانی ها را در مورد چالش های توزیع مرتبط با واکسن Pfizer به دلیل نیازهای ذخیره سازی تخصصی آن مطرح کرده اند.