PTI حاکم بیشترین کرسی ها را در انتخابات مجمع Gilgit-Baltistan کسب می کند

اسلام آباد: تحریک انصاف (PTI) نخست وزیر عمران خان روز دوشنبه با حفظ زنده ماندن سنت موفقیت در منطقه توسط حزب حاکم بر کشور ، بیشتر کرسی های انتخابات مجلس قانونگذاری در گیلگیت-بالتستان در شمال پاکستان را بدست آورد. .
هند ، پاکستان را به دلیل تصمیم خود برای برگزاری انتخابات در گیلگیت-بالتستان مورد انتقاد قرار داده و گفته است که هرگونه اقدام برای تغییر وضعیت منطقه تحت اشغال نظامی هیچ پایه قانونی ندارد.
انتخابات در 23 کرسی سومین مجلس قانونگذاری روز یکشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی به دلیل تهدید به ستیزه جویی برگزار شد.
نتایج غیررسمی جمع آوری شده توسط رسانه های مختلف نشان داد که PTI حداقل 8 تا 9 کرسی به دست آورد ، اما هنوز برای تشکیل دولت از اکثریت فاصله داشت. با این حال ، در موقعیتی بود که دولت را تشکیل دهد زیرا 6-7 نامزد مستقل نیز برنده شدند.
Geo TV گزارش داد که PTI 8 کرسی ، نامزدهای مستقل 6 ، حزب مردم پاکستان (PPP) 5 ، لیگ مسلمانان پاکستان-نواز (PML-N) 2 ، جمعیت علمای اسلام فضل (JIU-F) و مجلس وحدت مسلمین ( MWM) هر کدام 1 صندلی.
با این حال ، تلویزیون دنیا گزارش داد که PTI 9 کرسی ، 7 نفر مستقل ، 4 کرسی PPP ، PML-N 2 و 1 کرسی MWM به دست آورد.
نتایج رسمی هنوز مشخص نبود زیرا ممکن است برای اعلام نتیجه نهایی مقامات انتخابات مدتی طول بکشد.
قرار بود رای گیری در 24 کرسی انجام شود اما پس از مرگ یکی از شرکت کنندگان در یک کرسی به تعویق افتاد.
حدود 330 نامزد از جمله چهار زن در انتخابات شرکت کردند.
از هزار و 141 شعبه اخذ رأی ، 577 مرکز حساس و 297 مرکز بسیار حساس اعلام شده است. بیش از 15000 پرسنل امنیتی از گیلگیت-بالتستان ، پنجاب ، خیبر پختونخوا ، سند و بلوچستان در مراکز رای دهی مستقر شدند.
این سومین انتخابات مجلس قانونگذاری کنونی پس از اصلاحات سیاسی است که در سال 2010 معرفی شد.
به طور سنتی ، حزب حاکم در اسلام آباد در نظرسنجی های گیلگیت-بالتستان پیروز شده است. اولین انتخابات با کسب 15 کرسی توسط PPP و پس از آن PML-N ، حزب حاکم وقت ، در سال 2015 با کسب 16 کرسی پیروز شد.
رای دهندگان این سنت را حفظ کردند اما با اختلاف چون PTI نتوانست اکثریت قاطع را بدست آورد. PML-N به عنوان بزرگترین بازنده ظاهر شد زیرا از سال 2015-2020 حکومت کرد و در منطقه محبوب بود.
هر دو حزب مخالف PPP و PML-N ادعای تقلب در نظرسنجی را دارند.
دبیرکل PPP نایار بخاری روز یکشنبه خواستار رد صلاحیت نامزدهای حاکم PTI از انتخابات شد.
فارغ از اینکه چه کسی در این نظرسنجی ها پیروز شود ، انتظار می رود پس از تشکیل دولت جدید در منطقه ، برخی تغییرات در وضعیت منطقه اعلام شود.
در حکمی در اوایل سال جاری ، دادگاه عالی پاکستان به اسلام آباد اجازه اصلاح دستور اداری 2018 برای انجام انتخابات عمومی در منطقه را داد. دستور گیلگیت-بالتستان در سال 2018 تغییرات اداری از جمله اجازه به نخست وزیر پاکستان را برای قانون گذاری درباره موضوعات مختلف پیش بینی کرده است.
پس از صدور این حکم ، هند به یک دیپلمات ارشد پاکستانی در دهلی نو مشکوک شد و نسبت به حکم دادگاه اوج اعتراض جدی کرد.
هند همچنین به وضوح به پاکستان انتقال داده است که کل سرزمینهای اتحادیه جامو و کشمیر و لاداخ ، از جمله مناطق گیلگیت و بالتستان ، بخشی جدایی ناپذیر از کشور است.
قرار بود رای گیری ها در گیلگیت-بالتستان در 18 آگوست برگزار شود ، اما کمیسیون انتخابات پاکستان در 11 ژوئیه به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا ویرایش را به تعویق انداخت.
دوره پنج ساله مجمع قبلی در 24 ژوئن به پایان رسیده بود و پایان دادن به حکومت پنج ساله لیگ مسلمانان نواز پاکستان (PML-N) پایان یافت.