Xavier Becerra: جو بایدن دادستان کل کالیفرنیا را به عنوان Health Secy نامگذاری می کند |

واشنگتن: طبق گزارش چندین رسانه ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، ژاویه Becerra دادستان کل کالیفرنیا را به عنوان رئیس وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) معرفی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا ، انتظار می رود که بایدن طی روزهای آینده ، همراه با انتخاب سایر پست های مهم بهداشتی ، از جمله رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، این خبر را اعلام کند.
بکرا ، 62 ساله ، قبل از شروع به کار به عنوان دادستان کل کالیفرنیا در سال 2017 ، بیش از دو دهه عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده بوده است.
وی جانشین کمالا هریس ، اکنون معاون منتخب رئیس جمهور شد ، پس از انتخاب وی به سنای ایالات متحده ، بزرگترین وزارت دادگستری ایالت را رهبری کرد.
در صورت تأیید ، Becerra به یک مقام اصلی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تبدیل خواهد شد ، زیرا HHS مسئول نظارت بر توزیع واکسن ها در ماه های آینده خواهد بود.
آنتونی فاوسی ، بزرگترین متخصص بیماری های عفونی آمریکا و مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، اعلام کرد که وی مشاور اصلی پزشکی بایدن خواهد بود.
به گفته بایدن ، رسیدگی به بیماری همه گیر ، که 14،750،316 نفر را آلوده و 282،236 نفر را در ایالات متحده کشته است ، در حال حاضر سخت ترین کشور در جهان است ، برای دولت وی در اولویت خواهد بود.
دموکرات گفته است که از آمریکایی ها می خواهد تا 100 روز اول پس از آغاز به کار خود ماسک بزنند.
مونسف اسلاوی ، رئیس عملیات Warp Speed ​​، ابتکاری که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ برای تسریع در تولید ، ساخت و توزیع واکسن ها ، داروهای درمانی و تشخیص Covid-19 آغاز شده است ، گفت: “این بیماری همه گیر کشور است.” .
اسلاوی خاطرنشان کرد: “همه ما باید احتیاط خود را انجام دهیم ، ماسک بزنیم ، دست های خود را بشوییم ، فاصله خود را حفظ کنیم و آگاه باشیم که این ویروس قاتل است.”
طبق پیش بینی های رسانه های ایالات متحده ، بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر 306 رأی انتخاباتی به دست آورد و از آستانه 270 رأی برای دور زدن ریاست جمهوری عبور کرد.
بایدن پیروزی خود را اعلام کرد و اولین بخش نامزدهای کابینه خود ، از جمله مقامات امنیت ملی و سیاست خارجی را اعلام کرد.
اداره خدمات عمومی انتقال رسمی بایدن به کاخ سفید را آغاز کرده است ، اما ترامپ ، با وجود اینکه دولت خود را برای تسهیل روند کار هدایت کرده است ، قول داده است که به مبارزه قانونی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ادامه دهد.